søndag 15. februar 2009

Husker du?........


Det var en kveld jeg aldri kommer til å glemme. Midnattsola, gode venner, samhold og ikke minst jeg fikk se min store helt på den tiden live i Tromsø.

Jeg snakker selvfølgelig om Mandelakonserten i Tromsø. Da vi alle stod sammen, 20.000 publikummere til den største konserten som har funnet sted i Tromsø. For Nelson Mandela. Det var en folkefest uten like.
Vi stod i 12 timer i strekk og nøt kvalitetsmusikk fra hele verden. Alt fra Annie Lennox med "Sweet dreams" og "Redemption Song", Ane Brun, Thomas Dybdahl, Madrugada, Kaisers Orchestra, Razorlight, Angelina Kidjo og Peter Gabriel.
Jeg husker bakken i Tromsdalen riste da Robert Plant tok det første riffet til "Whole lotta love".
Og hvor utrolig glad jeg var da Brian May endelig entret scenen, alvoret da Mandela holdt talen sin. Og ikke folkevandringen over Tromsøbrua da konsertene var over.


Det kaller jeg gode minner.


Her er noen bilder jeg tok for Brian Mays offesielle webside.

Ingen kommentarer: